Vi opdaterer vores hjemmesidedesign for at forbedre oplevelsen på vores hjemmeside.

Præstesekretær søges

Vi søger en ny kollega, der vil kunne løse følgende opgaver for og med sognepræsten i Gudbjerg-Gudme-Brudager Pastorat:

  • Personregistrering samt betjening af borgerne på kirkekontoret i Gudme i åbningstiden.
  • PR, herunder ajourføring af hjemmeside, churchdeskkalender og facebookside.
  • Udarbejdelse af diverse tryksager i forbindelse med gudstjenester/kirkelige handlinger
  • Forefaldende præstesekretæropgaver på kirkekontoret.
  • Betaling af fakturaer og håndtering af billetbestillinger i forbindelse med koncerter o. lign.
  • Timetal: 8 timer ugentligt.

I Gudbjerg-Gudme-Brudager Pastorat er der tilsammen 2877 indbyggere, heraf 2498 folkekirkemedlemmer. Der er 2 organister, 3 kirkesangere samt 3 gravere og 1 gravermedhjælper tilknyttet de tre kirker samt 1 præst.   

Kirkekontoret er beliggende i pastoratets nye sognegård. Adressen er Kirkegade 19, 5884 Gudme.

Om dig:

  • Du er uddannet inden for handel/kontor-området
  • Du arbejder systematisk og bevarer overblikket i pressede/følsomme situationer.
  • Du har en åben, imødekommende og engageret tilgang til opgaverne.
  • Du har erfaring med Officepakken, herunder word, excel og powerpoint.
  • Det er en fordel, men ikke et krav, at du har gennemført personregisterføreruddannelsen og har erfaring med brug af elektroniske kirkekalendere.

Ansættelsen sker på individuelle vilkår svarende til Kirkeministeriets cirkulære om sekretærhjælp til præster nr 77 af 01/04/1996. Aflønning vil således ske med udgangspunkt i løngruppe 1 i overenskomsten mellem Finansministeriet og HK.

Eventuel henvendelse rettes til sognepræst Morten Sørensen, tlf. 23 39 99 62, mail: MOSO@km.dk eller formand/kontaktperson Finn Næshave, tlf. 29 93 99 55, mail: finningolf@gmail.com

Ansøgningen med relevante bilag sendes til Gudbjerg-Gudme-Brudager menighedsråd, Att.: Finn Næshave, Kirkegade 19, 5884 Gudme eller på mail til 7723fortrolig@sogn.dk.

Ansøgningen skal være menighedsrådet i hænde senest den 1. oktober 2021 kl. 12:00

Ansættelsessamtaler forventes at finde sted onsdag den 6. oktober 2021.

Menighedsrådet kan oplyse, at der vil blive indhentet referencer.